reklama

To, čo tu zostane

Bolo treba zabaviť Alžbetku, a tak som z poličky vytiahla veľký album so starými fotkami. Sadla som si k nej a ona svojimi detskými prstami otáčala stranu po strane. Alžbetka má sedem a niektoré obrázky v albume sú aj trikrát staršie. Preto občas zdvihla oči a pokrčila nos s otázkou: „Toto je kto?“„No hádaj!“ chvíľočku ju nechávam trápiť sa. Keď už dlhšie nevie na nič prísť, tak jej napoviem.„To faaakt?!“ rozosmiala sa takmer zakaždým. Alebo opäť pokrčila svoj noštek a málinko afektovane a málinko neveriacky na mňa zazrela: „tsssožeeee?“A zase smiech. Na účesoch, na šatách, na výrazoch.Keď už sme boli takmer na konci, odrazu vyhlásila: „stará mama so starkým sú tam najkrajší, oni sa vôbec nezmenili!“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

To bolo pred pár týždňami.


Potom ráno pršalo a keď som zodvihla telefón, už vtedy som vedela, že to bude inak. Nastal prievan.


Z môjho života odišiel človek. Odišla stará mama. 


V duši chlad, prievan, smútok, prievan, diapozitívy spolu prežitého... 

 Zastane vo dverách so svojím najkrajším úsmevom, vejárikmi vrások okolo očí (chcem si zapamätať tie oči!), hlavu trochu nakloní do strany a vystrie ruky so slovami: „Zuzinka moja!“ ...takto mi hovorila vždy, keď som prišla... A potom vrúcne, vrúcne objatie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


 Alebo takýto obrázok: Nedeľné popoludnie a zapnutý kávovar, jablkový koláč alebo vanilkový krém a jej radosť v očiach a pozvania: „No poďte, poďte!“

Vyšľaháme smotanu, stará mama strúha horkú čokoládu, sype ju na krém, prinesie škatuľu s keksíkmi alebo orechmi a poukladá ich na tanier. Konečne sa usadí, vyloží si nohy a opäť tie rozosmiate vejáriky okolo očí. V rukách drží bielu porcelánovú šálku. Malebný kontrast takmer priesvitnej starožitnosti v jej nežne zvráskavených rukách (aj tie ruky si chcem takto pamätať). Je v nich veľa tepla.


 Myslím, že aj z dnešného dňa by mala radosť. Neostala by sedieť doma. Išli by obaja so starkým ruka v ruke na prechádzku. Alebo by išla aj sama. Len sa prejsť okolo rieky, napríklad smerom ku stanici a odtiaľ popod kopec, na ktorom stojí vysielač. Pomodlila by sa ruženček, dnes asi slávnostný a domov by doniesla kyticu vetvičiek, konáriky šípok a farebných listov. Takáto ikebana by potom určite stála v chodbe pod veľkou panoramatickou fotografiou, čo kedysi urobil starký. A do tej chodby by sa bez ostychu lialo popoludňajšie slnko a voňal by bylinkový čaj. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama


 Sme v tom byte a niečo varíme. Ožehlím pár nohavíc a vreckoviek. Obrátim list kalendára na ten správny mesiac. Tentokrát sa na to pozabudlo, nikto na takú maličkosť nemyslel. Umyjem riad a povieme si pár slov, ktoré by mohli zahriať, ktoré by sa aj jej určite páčili.


 Potom zafúka vietor. Ale ja už necítim chlad. Viem, že už nebudú napríklad takéto rána, ale prievan ustal, zmenil sa na pohyb, čo iba láska tvár. Nie, nemôžem smútiť, lebo každá drobná spomienka odrazu privoláva slnko. A takto to ostane. 


 Vlastne Alžbetka mala pravdu. Ona sa už nezmení. Ostane pre nás najkrajšia...


A ja som vďačná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


zuzana hyravá

zuzana hyravá

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...len to, čo zo seba urobím... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu